top of page
  • תמונת הסופר/תטלי בר

איך ליצור מעטפה ללא לוח מעטפות? בקלות!

מעטפות מטריפות אותי! אני תמיד אומרת שכל כרטיס ברכה צריך אריזה טובה ומהי אריזה יותר טובה לכרטיס ברכה מאשר מעטפה תואמת? זה כל כך יפה, כל כך אסתטי ובחיי שלוקח 5 דקות של יצירה - אז אפילו אין דרך להמציא תירוצים!!! אין לי ספק שאתן משקיעות במתנה, כזו שתהיה שימושית, ראויה ומפנקת. אין לי ספק שאתן משקיעות בכרטיס הברכה שיהיה מרגש, ירים את מצב הרוח ויזכיר רגעים בלתי נשכחים. אבל אני חייבת להודות שבנוגע למעטפה, יש לי ספקות :) ואני כאן כדי להוכיח לכן שזה 5 דקות של יצירה ותראו כמה שזה ישדרג את כרטיס הברכה שלכן -

מה, אבל זה לא הגיוני ליצור מעטפות ללא פאנץ' לוח מעטפות - נכון? ממש לא נכון! אין שום צורך בפאנץ' מעטפות כדי להכין אותן :) בהדרכה הזו ניצור מעטפה שלא בעזרת לוח מעטפות, אלא בעזרת לוח קיפול ומשולש אחד קסום שלא בטוח שידעתן שקניתן אותו בכלל :). והיי! גם אתן שיש להן את לוח המעטפות, אני תמיד ממליצה להוסיף ידע וטכניקה נוספת לארסנל ולרזומה.

רגע לפני שנצלול להדרכה אני רוצה שגם בפעם הבאה תדעו איך להכין מעטפה ללא לוח מעטפות, בשביל זה הכנתי הסבר קצרצר ומיד אחר כך נכין יחד מעטפה לדוגמה, מוכנות???


הסתכלו על לוח הקיפול, באמצעותו ניתן לחרוץ קווי קיפול ישרים בלבד, על מנת לחרוץ קווי קיפול אלכסוניים נצטרך את משולש הקסם שמגיע יחד עם הלוח בצידו האחורי. לי יש את לוח הקיפול של מרתה סטיוארט, אך המשולש קיים גם בלוחות אחרים. לדוגמה זה של Score Pal.

תמונות מתוך האתר של Score Pal ברגע שנניח את המשולש על ראשית הצירים של לוח הקיפול ונניח את נייר קארדסטוק, נוכל לחרוץ את הנייר וליצור קווי קיפול אלכסוניים.

שימו לב! על גבי המשולש יש את כל מה שתצטרכו לדעת, כל שנותר הוא ללמוד לקרוא את המידע הסתכלו בתמונה הבאה בה עשיתי תקריב של הטבלה המופיעה על גבי המשולש ואלו כל הפרטים שמופיעים בה משמאל לימין - גודל המעטפה הסופי (הגדלים הינם גדלים סטנדרטיים) גודל הנייר ההתחלתי (ממנו יוצרים את המעטפה) מיקום קו החריצה הראשון A מיקום קו החריצה השני B, לאחר שמסובבים 90 מעלות מסימון קו A * בכוכבית ישנה ההוראה הבאה - עבור מעטפות המיועדות לכרטיסים שטוחים לחלוטין, יש להקטין את גודל הנייר ההתחלתי (אורך ורוחב) בשמינית אינטש. אגב, גם אם שכחתן להקטין, הכל בסדר. זה ייצא מושלם בכל מקרה.

ומה בנוגע לשאר הגדלים שאינם מופיעים בטבלה? ניסוי וטעייה! ההמלצה שלי היא קודם כל לחשב את גודלו הסופי של כרטיס הברכה אותו אתן מכינות ורוצות להכניס למעטפה תואמת. אחר כך להגדיל במעט, זהו גודלה הסופי של המעטפה שתצטרכו. מכאן לגזור אחורה גם את גודלו ההתחלתי של הנייר ממנו ניצור את המעטפה. אני בהחלט מאמינה שעם קצת משחקים, ניסיונות ויצירתיות אפשר להגיע לנוסחה או שיטת עבודה. טרם ניסיתי לכן מדובר בהשערה :) או באתגר? אתן תחליטו אם להיענות אליו או לא...

ואחרי ההקדמה שניגש להדרכה? רשימת ממתקים - 1. נייר קארדסטוק עבור המעטפה 7.5 * 7.5, מעטפה זו תתאים לכרטיס ברכה בכגודל 4 ו7 שמיניות * 3.5 2. אביזרי חיתוך - טרימר או סכין חיתוך, סרגל ומספריים 3. דבק נוזלי 4. דבק דו צדדי

5. פאנץ' מעגל פינות (לא חובה) 6. פאנץ' מגרעת (לא חובה) 7. לוח קיפול + משולש לקיפול קווים אלכסוניים 8. סקוץ' קטנטן (זכר ונקבה) לסגירת המעטפה 9. עצמות קיפול ולמי שאין? גם כרטיס אשראי (ישן!) זה בסדר... * כל המידות המצוינות בהדרכה, באינטשים בלבד.

הכנת המעטפה ניקח את נייר הקארדסטוק ונחתוך לגודל 7.5 * 7.5 ניקח את לוח הקיפול ונשלוף את המשלוש המיועד לקיפול קווים אלכסוניים.

נניח על לוח הקיפול את המשולש, נצמיד לראשית הצירים ונניח את נייר הקארדסוק בצמוד למשולש.

כעת נחרוץ ע"פ סקלת המספרים של המשולש בלבד (יש להתעלם מסקלת המספרים של הציר האופקי והאנכי) ונחרוץ במיקום 2 ו5 שמיניות

לאחר מכן נסובב ב90 מעלות ונחרוץ ב3 ורבע שוב נסובב ב90 מעלות ונחרוץ שוב ב2 ו5 שמיניות

ולסיום נסובב ב90 מעלות ונחרוץ ב3 ורבע * תזכורת - סקלת המספרים היחידה עליה אנו מסתכלות היא של המשולש ולא הסקלה הרגילה של ראשית הצירים!

בחלק הזה מותר לעגל פינות :) בשלב זה נעגל את 4 הפינות של המעטפה. למי שיש את פאנץ' מעגל הפינות הוורוד עם שלושת הגדלים (10, 7, 4) יכולה להשתמש בו, אני אוהבת לפאנצ'ץ' במעטפות על מספר 7. לאילו שיש פאנץ' מגרעת תוכלו להשתמש בו בשני הצדדים! בצידו האחד הוא מעגל פינות, כמובן יש לעגל את 4 פינות המעטפה ואילו בצד השני הוא פאנץ' מגרעת ובצד זה תוכלו להשתמש בכדי ליצור גימור יפה ומעוגל למעטפה במפגש האלכסונים היוצר משולש קטנטן. ראו את המפגש בתמונה האמצעית מבין 3 התמונות מטה. לאילו שאין פאנץ' מגרעת, אין טעם להילחץ! אל דאגה! ניתן לגזור את המשולשים הקטנטנים האילו בעזרת מספריים על פי קווי הקיפול. * איך הנייר נראה לאחר פינצ'וץ' המגרעות/ גזירת המשולשים, תוכלו לראות בתמונה השמאלית.

נעבור על קווי הקיפול נשים דבק דו צדדי, ניתן גם להשתמש בדבק נוזלי

ונקפל את הנייר לצורת מעטפה. לסיום לא לשכוח להוסיף סקוץ', כדי שניתן יהיה לעשות במעטפה שימוש חוזר. לפתוח ולסגור. לפתוח ולסגור :)

כעת כשיש לכן מעטפה יפייפיה ומדוגמת, בא לכן ללמוד איך לדגם אותה גם מבפנים בעוד 5 דקות של יצירה? הנה טעימה איך פרט אחד קטן ולכאורה שולי יכול לשדרג יצירה שלמה באפס מאמץ!!!

כדי לעבור להדרכה פשוט וקלילה, 'הכנת דיגום פנימי למעטפה' - לחצו כאן. רגע לפני שאתן זזות לשולחן היצירה, כבר יצרתן, הכנתן, השקעתן, צילמתן אשמח שתתייגו אותי ברשתות החברתיות כדי שאוכל להשוויץ ביצירות שלכן גם בסטורי שלי!!!

עמוד הפייסבוק - Tali Bar Studio חשבון האינסטגרם - Talibarstudio אשמח לראות ולהראות לכל העולם עד כמה אתן מדהימות, מוכשרות וכמובן מה יצרתן. נתראה בהדרכה הבאה, טלי בר.

941 צפיות0 תגובות
Tali_Clear_Logo_Dark_PNG.png

מוצרי נייר בעבודת יד ובעיצוב אישי

bottom of page