top of page
  • תמונת הסופר/תטלי בר

גיליתי טרנד היסטרי, מעטפה מדוגמת מבפנים והכנתי גם הדרכה!

עודכן: 7 ביולי 2019

זה הזמן להודות, אני מכורה מלבד נייר גם למעטפות מנייר! בכל הגדלים, הצבעים והצורות - למה? מבחינתי הן הטאץ' אפ של כרטיסי הברכה, אילו שאורזות אותו ושומרת עליו לאורך שנים. כן, אם הבאתן לי כרטיס ברכה סביר להניח שהוא נמצא אי שם בסטודיו, במגירה במטבח, בתיק הקבוע, אבל היו בטוחות שלא זרקתי אותו! הן כל כך פשוטות להכנה, שאי אפשר להפסיק להכין אותן ושלא להתמכר! תופתעו לגלות שנכון, אנשים לא תמיד יודעים לזהות עבודת יד אבל כשמביאים להם כרטיס ברכה עם מעטפה תואמת, הם מבינים את זה ומיד, ללא הסברים.

יש טרנד שאני רואה אותו כבר שנים, רגע... אז אולי זהו לא טרנד? סמנטיקה. יש אלמנט שאני רואה אותו כבר שנים מעטפה עם דיגום מבפנים ואיך לומר מבלי להגזים?

זה היסטריייייי!!! מה הכוונה? המעטפה גם מבפנים לא לבנה/ בצבע חלק אלא עם דוגמה. נכון, אם מכינים את המעטפה מנייר דו צדדי היא באופן טבעי תהיה גם עם דיגום מבפנים, אבל עדיין כמו שאנחנו עושות מאטינג וזה מאוד מרשים, כך גם דיגום פנימי כפול. בקיצור? תתכוננו להתאהב ועכשיו! אז איך מכינים מעטפה כזו? יש מספר שיטות, סקרניות מהי השיטה החסכונית ביותר? בואו לצלול איתי בהדרכה ו...קדימה למלאכה!

קרדיט לתמונות מתוך האינסטגרם מימין לשמאל - cardsandpockets, designbylaney, carleyzuercher emilyroseink, studiordesign, typoflora רשימת ממתקים - 1. נייר קארדסטוק עבור המעטפה 7.5 * 7.5, עבור כרטיס ברכה בגודל 5 * 4 2. נייר קארדסטוק עבור פנים המעטפה 4 * 4 3. אביזרי חיתוך - טרימר או סכין חיתוך, סרגל ומספריים 4. דבק נוזלי 5. דבק דו צדדי

6. פאנץ' מעגל פינות (לא חובה) 7. לוח מעטפות 8. סקוץ' קטנטן (זכר ונקבה) לסגירת המעטפה 10. עצמות קיפול ולמי שאין? מצברוח! * המידות המצוינות בהדרכה, באינטשים בלבד.

הכנת המעטפה ניקח את נייר הקארדסטוק ונחתוך לגודל 7.5 * 7.5

נניח על לוח המעטפות ב3.375 (3 ו3 שמיניות)

נלחץ על הפאנץ' ונחרוץ נסובב ב90 מעלות, לא נתייחס יותר לסקלת המספרים משמאל נכוון את קו הסימון לצ'ופצ'יק הקטנטן נפאנצ'ץ' ונחרוץ, נחזור על הפעולה הזו עוד פעמיים. סך הכל נבצע 4 פינצ'וצ'ים ו4 קווי קיפול אלכסוניים.

נעגל את פינות המעטפה שימו לב כי על גבי הלוח בצידו השני של הפאנץ' יש מעגל פינות כן, כן! 2 פאנצ'ים בדיוק באותו מקום, מדליק נכון? :) והנה עוד משהו שאולי לא ידעתן! למי מכן שיש את פאנץ' מעגל הפינות הוורוד עם שלושת הגדלים (10, 7, 4) הידעתן ש... מספר 7 זהה בדיוק למעגל הפינות של לוח המעטפות???

נעבור על קווי הקיפול נשים דבק דו צדדי, ניתן גם באמצעות דבק נוזלי

ונקפל את הנייר לצורת מעטפה.

הכנת דיגום פנימי למעטפה ניקח סרגל ונמדוד את הלשונית מהקודקוד ועד לקו הקיפול נחתוך בהתאם ריבוע עבור גודל המעטפה שהכנו נחתוך נייר בגודל 4 * 4

כעת נניח את הנייר על הלוח אך שימו לב נמקם את הנייר כך שהפאנץ' יפאנצ'ץ' את הפינה השמאלית שמאלה ככל האפשר לאחר מכן נהפוך את הנייר אל צידו האחורי ונחזור על הפעולה עבור הפינה האלכסונית לזו שפינצ'צ'נו קודם גם כאן נקפיד שהפינצ'וץ' יהיה בפינה השמאלית שמאלה ככל האפשר. חשוב להפוך את הנייר ולא רק לסובב על מנת שהפינצ'וץ' השני יהא תואם לראשון ו"יתלבש" לכן בול כמו שצריך במעטפה.

נעגל את 2 הפינות שנותרו ונמקם את הריבוע בתוך המעטפה שימו לב בשלב זה עדיין לא נמרח דבק אך נסגור את המעטפה במטרה לסמן את קו הקיפול המדויק עבור הדיגום הפנימי.

כעת כשיש לנו את הזימון בדיוק במיקום המדויק נמרח דבק על הנייר המיועד לדיגום המעטפה

ושוב נמקם אותו בהתאם בתוך המעטפה ונדביק.

שלב הביניים הזה מונע מנייר המעטפה "להתפוצץ" ולהתקלף. כידוע ברוב המקרים אנחנו לא נקפל נייר מדוגם, אלא נדביק אותו על גבי נייר בסיס אך במעטפות כן נקפל מדוגם ולכן חשוב לבחור את טיב הנייר בקפידה!

יש לנו מעטפה עם דיגום פנימי!!! מה עכשיו? אז יש לי מספר תשובות כולן טובות - 1. ליצור כרטיס ברכה תואם שייכנס למעטפה 2. ליצור עוד מעטפות 3. להמשיך להשתעשע עם לוח המעטפות, הוא כל יכול בחיי! 4. ליצור עוד אלמנטים באמצעות הלוח, איזה? הכנתי לכן קצת דוגמאות והמון השראה :)


מארז מעטפות ו2 כרטיסי ברכה מטריפים, כרטיס מצלמה וכרטיס טאב פופ אפ שקית -

מיני מעטפות וכרטיסי ברכה קטנים ומטריפים לכבוד תקופת החגים -

חוצצים ולהם שימושים רבים - לחלוקת כרטיסי ברכהלפי נושאים, קלסר כלה, קופסת מתכונים ועוד, רעיונות אינסוף -

כרטיס ברכה אישי ליומהולדת עם תמונה מטיול משותף, אין כאן דיגום פנימי כי טרם גיליתי את ההיסטריה אבל ללא ספק אם הייתי מכינה אותו היום המעטפה הייתה מדוגמת :) -

סט מעטפות וכרטיסי ברכה תואמים -

כרטיס ברכה שנפתח למעטפה עם נפח כאלמנט אינטראקטיבי -

לא משנה באיזו תשובה תבחרו השלב הבא כמובן יהיה - צילומים צילומים צילומים! לא יודעת איך לצלם את היצירות המדהימות שלך? לחצי כאן! כבר יצרתן, הכנתן, השקעתן, צילמתן אשמח שתתייגו אותי ברשתות החברתיות כדי שאוכל להשוויץ ביצירות שלכן גם בסטורי שלי!!!

עמוד הפייסבוק - Tali Bar Studio חשבון האינסטגרם - Talibarstudio אשמח שתתייגו אותי ואת הסטודיו שאוכל לראות ולהראות לכל העולם מה יצרתן. נתראה בהדרכה הבאה כמובן, טלי בר.


522 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tali_Clear_Logo_Dark_PNG.png

מוצרי נייר בעבודת יד ובעיצוב אישי

bottom of page