top of page
  • תמונת הסופר/תטלי בר

הדרכה לוח שנה לתלייה על הקיר ועיצוב לוח שנה להורדה חינם!

עודכן: 5 ביולי 2022

אז מתי שבוע הבא? באיזה יום? רגע, מה התאריך? אני אומרת את זה לפעמים 3 פעמים ביום!!! נכון יש היום כבר המון פתרונות יעילים ואפקטיביים ועדיין... לוחות שנה בעבודת יד ובעיצוב אישי? הם קסם! מתנה ייחודית, מקורית וכל כך אישית! תוכלו להוסיף בכתב יד את התאריכים החשובים, האישיים והמשפחתיים שלכן.

המוווון זמן שאני רוצה ליצור לעצמי לוח שנה ולא מוצאת את הזמן, ביום חמישי האחרון 20/06/2019 החלטתי שאני הולכת על זה! נכנסתי לסטודיו ויצרתי לוח שנה, סופסוף לעצמי!

בחרתי את התמונות שאני הכי אוהבת מבין 400 תמונות שפיתחתי בעבר ומיועדות לאלבום את התמונות השתדלתי לשבץ בלוח השנה בהתאם לאירועים/ לחגים שחלים באותו חודש אוקטובר - הצעת נישואים. נובמבר - חתונה. דצמבר - החודש בו אימצנו את לולה. ינואר - טיילנו בלונדון. מרץ - פורים אפריל - הולדת אחיינית

מאי - שבועות יוני - החודש בו אחותי אימצה את אנזו יולי - קיץ?

אוגוסט - תאריך יום ההולדת של סקיי הכלב שלי. ובחודשים שאין להם משמעות, פשוט מאוד אהבתי את התמונות והחלטתי לשים אותן איפה שנשאר מקום... תגידו לי אתן, יש יותר אישי מזה???

מי שרוצה לגרום לכל הקולגות במשרד או לאורחים בחג הבא לקנא זה הזמן לשלוף את החומרים וליצור לעצמכן בעצמכן לוח שנה לתלייה על הקיר שלב אחר שלב לפי ההדרכה הזו! ואם תרצו בדיוק את עיצוב לוח השנה שלי, בסוף ההדרכה צירפתי לכן לינק להורדה בחינם!

רשימת ממתקים - 1. 12 ניירות עבור בסיס לוח השנה (אני יצרתי מניירות שחורים) 2. 6 ניירות בצבע לבן עבור הדפסת עיצוב לוחות החודשים 3. 12 ניירות מעוצבים 4. אביזרי חיתוך - טרימר או סכין חיתוך, סרגל ומספריים 5. דבק נוזלי / סטיק 6. דבק דו צדדי נטול חומציות (למי שיש עבור התמונות, גם דבק רגיל יעשה את העבודה)

7. 12 תמונות, אפשר גם יותר :) תלוי במידת ההשקעה שלכן 8. טרימר/ חותכן גלגלת קיווקו תלישה, * לא חובה* ו... קדימה למלאכה! חיתוך ניירות וסימון פס התלישה - ניקח את 12 ניירות הבסיס (אני בחרתי בצבע שחור) ונחתוך לגודל 12 * 8.875 אינטש, מי מכן שעובדת על סרגל גדול (רצוי!) שימו לב שעל גבי הסרגל יש סימון של ס"מ ואינטש. השתמשו באינטש. אני השתמשתי בניירות הבסיס המעולים והחדשים של דן דיל. לאחר מכן נסמן בכל אחד מהם את קיווקו פס התלישה כאינטש אחד מן הקצה. (למי שאין מכשור תואם יכולה לדלג על השלב הזה)

כיצד עושים את קיווקו פס התלישה? 1. טרימר עם סכין ייעודי, ישנם טרימרים המגיעים עם סכין ייעודי לסימון קיווקו התלישה. במקרה כזה נקפיד להחליף / להשתמש בסכין הנכון ונשתמש בטרימר כרגיל, כאילו שמדובר בפעולת חיתוך. הסכין אומנם שונה, אך השימוש בטרימר זהה לחלוטין. בסיום תוכלו לראות כי הנייר לא נחתך, אלא ישנו פס לתלישה. קסם!

2. גלגלת קיווקו תלישה, נראית ממש כמו גלגלת לחיתוך פיצה :) נשתמש בה כפי שאנו משתמשות בסכין חיתוך. נמקם את הנייר, רצוי על משטח מתרפא כך שנוכל לעבוד על קווי אורך ורוחב. מי שיש לה את הסרגל של טים הולץ זה בדיוק הזמן לשלוף אותו לעבודה! נניח את הסרגל היכן שנרצה לסמן את פס התלישה ונעבור עם הגלגלת בצמוד לסרגל.

לא משנה באיזו דרך בחרתן חזרו על הפעולה בכל 12 דפי הבסיס. תוכלו לראות את הטרימר בו השתמשתי, נרכש לפני שנים בחנות היפיפייה של נתנאלה.

חיתוך ניירות מעוצבים - כעת נחתוך את הניירות המעוצבים , שימו לב! אם אתן משתמשות בניירות עם דוגמה, הקפידו שהדוגמה תהיה בכיוון הרצוי :) מטוס עדיף בנסיקה ולא בהתרסקות. את הניירות המעוצבים נחתוך לגודל 10.875 * 8.750 אינטש, או בהתאם לגודל שאתן רוצות, כמובן קטן יותר מניירות הבסיס של הלוח. דוגמאות לניירות למי שרוצה ליצור לוח שנה בקונספט בוטני

הדפסה וחיתוך עיצוב לוחות השנה -

ונעבור לחלק הכייפי, הדפיסו את עיצוב לוחות השנה! העיצוב כולל שנת לימודים מלאה החל מחודש ספטמבר 2022 ועד לחודש אוגוסט 2023. מאחר וניתן להדפיס 2 לוחות בגודל A5 בנייר מדפסת אחד, נשתמש ב6 ניירות עבור 12 החודשים. * המלצה ממני! הדפיסו על נייר עבה יותר מנייר מדפסת רגיל, כ170 גרם ומעלה.

כעת חתכו את כל 12 לוחות השנה, כל לוח לגודל של 7.125 * 5.5 אינטש. אני השתמשתי שוב בניירות של דן דיל, הפעם בצבע לבן כ250 גרם ובהחלט אפשר גם מנייר דק יותר, פשוט זה מה שהיה לי זמין.


בחירה, חיתוך והכנת התמונות להדבקה -

בחרו 12 עד 24 תמונות, חתכו אותן לגודל הרצוי. * טיפ ממני! חתכתי את כל התמונות לגובה זהה כ4 אינטש, הרוחב הוכתב לי ע"פ התמונות. תוכלו ממש לראות בלוח השנה שהרכבתי סוג של קולאז'ים ולכן כל תמונה ברוחב אחר אבל... רוחב 2 התמונות יחד תמיד היה זהה לרוחבו של לוח השנה. זה הסוד! כך לא משנה מה רוחבה של כל תמונה, המראה הכללי יהיה אחיד ולכן הקומפוזיציה תמיד הייתה מושלמת לעין. שום דבר הוא לא באמת מקרי, הכל מתוכנן ומוקפד עד לפרטים הקטנים.

עכשיו הכל כבר צריך להיות לכן מוכן להדבקה -

ניירות בסיס, ניירות מעוצבים, לוחות שנה ותמונות. שנמשיך במלאכה?

הדבקת הניירות המעוצבים לניירות הבסיס - הדביקו את הניירות המעוצבים על גבי ניירות הבסיס, שימו לב שפס התלישה תמיד נמצא למעלה!!! בהדבקה של נייר לנייר אני מאוד אוהבת להשתמש בדבק נוזלי מסוג טאקי או אמוס, ניתן לרכישה במגוון חנויות.

משחק קומפוזיציות - נבחר 2 תמונות ולוח שנה חודשי נמקם (לא נדביק!) את כל האלמנטים על גבי הנייר המעוצב (המודבק לנייר הבסיס), ונתחיל במשחק הקומפוזיציות! נשחק עם האלמנטים על גבי הנייר המעוצב, נזיז מפה לשם עד שנגיע לקומפוזיציה הטובה ביותר.

אל תתעלמו מהנייר, אם יש בו אלמנט יפה הפעילו שיקול דעת :) האם לוותר על תמונה? כפי שעשיתי בחודשים פברואר ואוגוסט? למרות שהייתה לי תמונה חתוכה, אבל תודו שהסוקולנט הזה פשוט אי אפשר היה בלעדיו!!!

כשאתן מרוצות מהקומפוזיציה שבניתן השתמשו באטבים משרדיים כדי להחזיק כל אלמנט פחות או יותר במיקום שייעדתן עבורו ועברו לחודש הבא. חזרו על הפעולה עבור כל 12 החודשים. מדוע לא להדביק? כך תוכלו לשמור לעצמכן את הזכות להתחרט, וזה קורה לא מעט במהלך המשחק הכייפי הזה!

הדבקת כל האלמנטים - את השלב הזה נתחיל רק לאחר שאנחנו בטוחות בסידור, בקומפוזיציות, בשילובים של כל האלמנטים שעשינו בשלב הקודם. פעולת ההדבקה היא נקודת האל חזור שלנו :). נדביק את לוח השנה ולאחר מכן ניישר את התמונות בהתאם וביחס ללוח כולו, כמובן עבור כל חודש. כדאי ואף רצוי לעבוד בצורה מסודרת, נסיר את האטבים המשרדיים מלוח השנה, אך נשאיר את התמונות תפוסות על מנת שיהיה לנו ייחוס היכן בדיוק להדביק את לוח השנה. לאחר מכן נסיר את האטבים המשרדיים מהתמונות ונדביק גם אותן. שוב, כמו שעשינו עד כה, נחזור על הפעולה עבור כל 12 החודשים.


קישוטונים, לא שלב חובה

בשלב זה תוכלו להוסיף קישוטונים, מדבקות, טיפות נובו ועוד. אני לא הוספתי כלום. אוהבת את הסטייל המינימליסטי,

הנייר כל כך יפה שפשוט לא היה צריך דבר מלבדו. כמעט סיימנו... זה השלב לשלוף את הנייד ולצלם! לצלם! לצלם!

אם גם אתן יוצרות מדהימות המתקשות לצלם את היצירות המטריפות שלכן, אני מזמינה אתכן לצפות במדריך החינמי שלי - הדרך ליצירת הפריים המושלם - לצפייה לחצו כאן!

בסיום סדרו את לוח השנה בהתאם לחודשים, תפסו באמצעות 2 קליפסים את כל 12 הניירות ו... הלוח מוכן לתלייה על הקיר!!!!!!! בסוף כל חודש תוכלו לתלוש את החודש הנוכחי בכדי לעבור לחודש הבא, שמרו את כל הלוחות ובסיום גזרו רק את התמונות וכך תוכלו לזכות גם במיני אלבום של כל התמונות ששיבצתן בלוח!

היש יותר אישי, מקורי, סנטימנטלי וייחודי מזה?!

אהבתן את עיצוב לוח השנה שהשתמשתי בו בצילומי ההדרכה??? העיצוב זמין לכן להורדה ובחינם ב3 גדלים שונים - 1. לוח גדול - בגודל נייר מדפסת A4, 2. לוח בינוני - בגודל מחצית נייר מדפסת A5, 3. לוח קטן - בגודל 4.5 * 4 אינטש, הגודל בו השתמשתי עבור לוח שנה מעמד שולחני.

קדימה פנקו את עצמכן, הורידו והדפיסו את עיצוב לוח השנה

להורדת עיצוב לוח השנה בחינם, לחצו כאן!



הכנתן לוח שנה לפי ההדרכה? תייגו אותי ברשתות החברתיות! עמוד הפייסבוק - Tali Bar Studio חשבון האינסטגרם - Talibarstudio אשמח שתתייגו אותי ואת הסטודיו שאוכל לראות מי יצרתן אני רוצה להשוויץ ביצירות שלכן בסטורי!!! נתראה בהדרכה הבאה כמובן, טלי בר.

1,485 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tali_Clear_Logo_Dark_PNG.png

מוצרי נייר בעבודת יד ובעיצוב אישי

bottom of page