top of page
  • תמונת הסופר/תטלי בר

האם לדג יש מה לומר?

עודכן: 1 באוק׳ 2019

שנהיה לראש ולא לזנב כך מאחלים. ראש השנה ממש כבר מעבר לפינה ורציתי לשתף אתכם בהדרכה לכרטיס פופ אפ של דג - וכן! יש לו מה לומר... מה מכינים? את זה!

בתור אחת שדואגת לנצל את זכות הדיבור עד תום, מעולם לא הבנתי למה הזכות הזו נלקחה מדגים... שנים עברו מאז אותן מחשבות ובין לבין גם כמה צפיות (בעל כורחי, תודה אבא!) בנשיונל גאוגרפיק, הבנתי! הבנתי שהן חיות סופר חכמות עם הרגלים, תנועתיות ובינה שלא מצריכה מילים בתוך עולם שלם של שקט המתרחש מתחת לפני המים - עולם שעולה על כל דמיון... ובכל זאת, בהדרכה הזו החלטתי לשבור את זכות השתיקה ולשתול מסר בפיו של הדג! כן, אני יודעת שחגים, בישולים, ילדים, אורחים אז - שנתחיל? כי כרטיס ברכה כולם צריכים! רשימת ממתקים - 1. 2 ניירות בסיס 2. מגוון ניירות מדוגמים (בחרתי בקונספט של ים ורכשתי מכאן) 3. סרגל 4. סכין חיתוך 5. מספריים 6. דבק נוזלי 7. עיפרון לסימון 8. עצם קיפול (חפץ קהה כמו מקל של ארטיק, ידית של סכין חד פעמי ועוד.)

קיבצתם את הכל? קדימה למלאכה! ניקח את נייר הבסיס נחתוך לגודל 8 * 6 אינטש ונקפל לחצי כך שיהיה בגודל 4 * 6 אינטש.

לאחר מכן נשים את הנייר כך שחלקו המקופל, הסגור, יהיה לכיווננו, נמדוד כ2.5 אינטש מהקצה ונבצע חתך מאונך של 1.5 אינטש בתמונה הבאה תוכלו לראות את ביצוע החתך ומיד בתמונה שלאחריה כיצד הנייר שלכם ייראה כשהוא פתוח לאחר החיתוך.


על גבי קו הקיפול (קו האמצע של הכרטיס) נמדוד 1.5 אינטש מהחתך כלפי מעלה וכלפי מטה ונסמן נקודה. כעת ניקח עצם קיפול (חפץ קהה) ונסמן קווי קיפול בין הנקודות שסימנו לקצוות החיתוך, כך שלמעשה ניצור צורת ריבוע - בתמונה מטה סימנתי בעיפרון את קווי הקיפול על מנת שתוכלו לראותם, אתם מסמנים בלבד.

קפלו את הקווים האלכסוניים פנימה ואילו את קו הקיפול של אמצע הכרטיס החוצה, על מנת ליצור את הפה של הדג.

אם ברצונכם להדביק נייר מדוגם על גבי נייר הבסיס זה הזמן לעשות זאת. נחתוך נייר עבור החצי הימני והחצי השמאלי, על מנת להשאיר את קו הקיפול נקי משכבה נוספת של נייר. לא לשכוח לחתוך את המשולש שממש בקרוב ייהפך להיות פיו של הדג שלנו. (ניתן לדלג על שלב זה)

לאחר שהדבקנו נמשיך לעיצוב הדג, ליצירת הפה - נחתוך ריבוע בגודל 2 אינטש, נבצע חיתוך אלכסון ליצירת 2 משולשים ושוב חיתוך אלכסון על מנת ליצור 4 משולשים זהים (ראו בתמונה). ליצירת הזנב - נחתוך לב. ליצירת הסנפירים - נחתוך עיגול ל3 חלקים ונשתמש רק בשני החלקים המעוגלים.

נדביק את החלקים במקומות הייעודיים לכך והנה יש לנו דג!

כעת עליכם להחליט האם לדג יש מה לומר... אני בחרתי שלא לבחור בזכות השתיקה ולכן הוספתי לדג מסר! על מנת לעשות זאת יש לקפל את הכרטיס לחצי, להוסיף רצועת נייר עם המסר שתרצו ולהדביק בקצוות בלבד. חשוב לבדוק כל הזמן שאנחנו מיושרים לגודלו של הכרטיס ולא חורגים ממנו מאחר וגם המסר צריך להתקפל בהתאם.

נחתוך נייר בסיס נוסף לגודל 8.25 * 6.25 אינטש ונקפלו לחצי, גם כאן תוכלו לבחור האם לדגם את נייר הבסיס. (ניתן לדלג על שלב זה)

כעת נדביק את הכרטיס שיצרנו קודם (פה הדג) על גבי נייר הבסיס ונקפיד שלא למרוח דבק על גבי המסר מאחר ואנו רוצים שינוע בחופשיות עם פתיחתו וסגירתו של הדג (כלומר הכרטיס).

הכרטיס שלנו מוכן! כעת ניתן להוסיף קישוטונים - תוכלו להתפרע ככל שתרצו...

קצת תובנות 1. מאחר והכרטיס כל הזמן "מאיים" להיפתח הוספתי חבק על ידי רצועה ומעליה שמתי תגית עם כיתוב חג שמח. 2. הדג הרגיש לי חסר אופי, לכן בחרתי להוסיף לו עיניים, בועות ומאוחר יותר (לצערי לא צולם) הוספתי מעט אצות כדי שיהיה גם קצת ירוק לעיניים במעמקי הים :) 3. התחרטתי שלא השתמשתי ברקעים בהירים ופסטליים יותר, אבל זה כבר לגמרי עניין של טעם. 4. ניתן היה לחסוך את שלב דיגום הכרטיסים במידה ומשתמשים בניירות מדוגמים כבסיס.

כמעט סיימנו, אבל אתם יודעים איך זה אצלי - חייבים צילומים!!!

הכנתם כרטיס לפי ההדרכה? תייגו אותנו ברשתות החברתיות! עמוד הפייסבוק - Tali Bar Studio חשבון האינסטגרם - Talibarstudio * אנחנו רוצים לפרגן לכם בחזרה! :)


בא לכם כרטיס נוסף לחג? לחצו כאן! מאחלת לכולנו שנהיה לראש ולא לזנב, חג שמח ומצטרפת לדג - שנה טובה! נתראה בהדרכה הבאה כמובן, טלי בר.

354 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tali_Clear_Logo_Dark_PNG.png

מוצרי נייר בעבודת יד ובעיצוב אישי

bottom of page