top of page
  • תמונת הסופר/תטלי בר

שלומית בנתה סוכה, אנחנו מקשטים!

ראש השנה בדיוק מאחורינו ושוב הגענו לשלב בו אנחנו חושבים איך לקשט את הסוכה אבל... רגע, אין צורך למהר! לפני שאתם קונים קישוטי סוכה, כאלה שאתם אולי לא הכי אוהבים, שאין להם ערך סנטימנטלי - ממתינה לכם ממש כאן הדרכה לקישוטי סוכה!!! מה אתם אומרים על זמן איכות רחוק ממסכים? חדוות יצירה שלכם עם הילדים? אהבתם? אז קדימה, אתם מוכנים? לקישוט הראשון בחרנו דווקא את השרשרת המסורתית לסוכה עם שדרוגים! רשימת ממתקים 1. ניירות צבעוניים, עדיפות לדו צדדים 2. מספריים 3. סרגל 4. עיפרון לסימון 5. דבק 6. פאנץ' בורדר (לא חובה) 7. עצם קיפול (אם אין ברשותכם השתמשו בחפץ כהה דוגמת מקל ארטיק) טיפ! אם יש ברשותכם שאריות נייר, זה הזמן להוכיח לעצמכם שאתם לא רק שומרים ,אלא גם מנצלים אותן. קדימה למלאכה!

שלב א' - חיתוך נתוך חאת הניירות שברשותכם לרצועות, ניתן לחתוך לכל מידה שרק תרצו. בתמונות הרצועות חתוכות הן באורך 12 אינטש וברוחב 1.5 אינטש. טיפ! יש לחתוך את רצועות עם כיוון סיבי הנייר, כיצד תדעו את הכיוון? נסו לקפל את הנייר לאורכו ולרוחבו, היכן שישנה פחות התנגדות זהו הכיוון הנכון. חתכו. שלב ב' - פינצ'וץ' נשתמש בפאנץ' הבורדר על מנת לפאנצ'ץ' משני צדי רצועות הנייר. במידה ואין ברשותכם פאנץ' בורדר ניתן ליצור גבול בעצמכם ע"י שרטוט אמורפי עם העיפרון לדוגמה: גלים. טיפ! נחיל את הפינצ'וץ' משני צדי הרצועה בדיוק באותו מקום כך שהפינצ'וץ' יהיה זהה לאורך כל רצועת הנייר משני הצדדים. על מנת לדייק נרוקן את הפאנץ' לאחר כל צד, כך שנוכל לראות טוב יותר היכן אנו ממקמים את הפאנץ' על גבי הרצועה. במידה ואין ברשותכם פאנץ' ניתן לשמור על מראה אחיד עבור כל רצועות הנייר על ידי יצירת שבלונה אותה נעתיק בכל פעם לרצועה ותגזרו בהתאם. שלב ג' - קיפול כת נעגל את רצועות הנייר, על מנת לא "לשבור" את הנייר נעשה זאת באמצעות חפץ מעוגל לדוגמה: עיפרון.

שלב ד' - הדבקה נדביק בין כל שני קצוות רצועות הנייר, תוך כדי שאנו משחילים אותן זו בזה ליצירת השרשרת.

נעבור לקישוט השני - פון פון תחרה! רשימת ממתקים 1. ניירות צבעוניים 2. דבק 3. ביג שוט / קאטלבג 4. תבנית חיתוך דווילי תחרה 5. סרט * אין לכם ביג שוט / קאטלבג? תוכלו לרכוש תחתיות תחרה בחנויות לכלים חד פעמיים או בסופר בו אתם עורכים את הקניות.

שלב א' - חיתוך נבחר תבנית חיתוך דווילי תחרה ונבצע חיתוכים ממגוון ניירות בצבעים שונים באמצעות מכשיר הביג שוט. * במידה ובחרתם להשתמש בתחתיות תחרה שרכשתם בחנות/ בסופר צבעו או קשטו אותן ועברו לשלב הבא. טיפ! ככל שנשתמש ביותר חיתוכים לפון פון כך הוא יהיה עשיר ומרשים יותר. שלב ב' - קיפול נקפל את חיתוכי הנייר/ תחתיות התחרה לחצי, נקפיד לקפל פנימה את החלק הצבעוני והיפה של הנייר.

שלב ג' - יצירת הפון פון נחתוך את הסרט שבחרנו לרצועה של כ30 ס"מ ונקפל לחצי, על מנת שבהמשך נוכל לחבר בין הקצוות ליצירת מתלה. ניקח את אחד מחיתוכי הדווילי המקופלים לחצי, נשים רצועת דבק על אחד החצאים ונדביק לסרט. כעת ניקח את חיתוך הנייר הבא ונדביק לחיתוך הנייר הראשון שהדבקנו, יש לחזור על התהליך עם כמה חיתוכי נייר שנרצה - שימו לב! יש לחבר את חיתוך הנייר האחרון לחיתוך הנייר הראשון על מנת ליצור את הפון פון. טיפ! במידה והכנתם מספר פונפונים תוכלו לקשור את כולם יחד ליצירת גרילנדת פונפונים!


השלב הבא? לצאת לסוכה ולתלות את השרשראות וכדורי הפון פון התחרה!!!

הכנתם קישוטים ע"פ הדרכה הסטודיו? תייגו אותנו! פייסבוק - Tali Bar Studio אינסטגרם - Talibarstudio נשמח גם אנחנו להשוויץ ביצירות שלכם! ללא ספק ממתינים לראות את התוצרים שלכם מקשטים ומעטרים את הסוכה. חג סוכות שמח, טלי בר.

230 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tali_Clear_Logo_Dark_PNG.png

מוצרי נייר בעבודת יד ובעיצוב אישי

bottom of page