top of page
  • תמונת הסופר/תטלי בר

הדרך ליצירת הפריים המושלם

עודכן: 2 באוק׳ 2018

אתם מחכים לפוסט הזה כבר הרבה יותר מדי זמן... הפוסט הזה למעשה נולד בזכותכם!!! שאלתם אותי כל כך הרבה שאלות, הייתם צמאים לידע, הצפתם את המערכת לא הרפיתם ואני רוצה להודות לכם על כך שדחפתם אותי לכתוב את הפוסט הזה, בלעדיכם זה ממש לא היה קורה. אני ממש מקווה שאחרי שתקראו תרגישו שההמתנה הארוכה השתלמה!

אני לא יודעת לשחרר כשמשהו לא גמור, לא מצליחה להרפות כשהוא לא מדויק, רוצה תמיד להיות הכי טובה שאפשר מדובר ביתרון כחיסרון, לקח לי זמן להעלות את הפוסט כי רציתי להיות הכי מקצועית, להביא לכם תוכן חדש, לחלוק אתכם את הידע שלי וכמובן לשתף אתכם בכל הטיפים החשובים.

לפני שנתחיל אני רוצה לצנן את האווירה ולומר שאף אחד לא יהפוך מקריאת הפוסט לצלם מקצועי, ממש לא! מטרת העל של הפוסט היא לחלוק אתכם את האופן שבו אני מצלמת את המוצרים, התוצרים והיצירות שלי, לפתוח מעט את הראש ליצירתיות, להכיר באופן ראשוני את עולם הצילום בסמארטפון

ושתיקחו אתכם משהו קטן וערך מוסף לארגז הכלים שלכם. כן, זה הזמן להודות ש... את כל התמונות שלי שראיתם ברחבי הרשתות החברתיות צילמתי בסמארטפון ולא במצלמה סופר מקצועית כפי שחשבתם... איך? כל התשובות בהמשך.

בין אם אתם מגיעים מעולם היצירה בנייר ובין אם לא, כולנו בסופו של דבר רוצים לדעת לצלם פריים טוב, כיוצרים זה אף חשוב עוד יותר מאחר והתוצר שלנו מאוד ויזואלי ולעיתים רבות יש פער בין פאר היצירה לתמונה שאנחנו מצלמים. זה הזמן ללמוד איך לצלם את היצירה שלכם כך שהיא תראה בתמונות מדהימה ומשגעת בדיוק כפי שהיא נראית במציאות.

זהו, מתחילים. מוגש כשירות לציבור, קריאה מהנה! כדי לייצר פריים טוב תצטרכו להקפיד על 4 שלבים הבאים 1. תכנון 2. צילום 3. עריכה 4. הפצה 1. שלב התכנון קודם כל חשוב לבצע תכנון וחשיבה כתבו לעצמכם בנקודות מהן מטרות הצילום ומה המסר שתרצו להעביר - האם המטרה לייצר מכירות ולמכור את המוצר שלכם? או האם מדובר בצילומי אווירה? איזה פריים תרצו לייצר? האם אתם רוצים להראות תהליך מסוים? לאחר שעניתם על כל השאלות, התחילו לתכנן את הפריים שלכם לפרטי פרטים. תכננו את הסט שלכם תחילה בנקודות על הנייר ולאחר מכן הביאו את כל מה שאתם צריכים ומקמו על גבי הסט.

2. שלב הצילום לפני שבכלל נתחיל לצלם, חשוב לדעת שעל כל פריים טוב יש כ1,000 פריימים פחות טובים :) ככה זה. אצל כולם. ככל שצוברים יותר ניסיון, ככל שמכירים יותר טוב את היכולות שלנו ושל הסמארטפון שברשתנו, ככל שמתנסים ביותר זוויות (והרשימה עוד ארווווכה) כך מגיעים לפריים המנצח מהר יותר. בהתחלה זה לוקח זמן - הרבה זמן! כן, מצפה לכם עבודה קשה. עכשיו כשאתם יודעים למה אתם נכנסים, נמשיך... תאורה - אין תחליף לתאורה טבעית, צריך קודם כל להבין את זה. בתאורה טבעית שימו לב שאינכם מצלמים בשמש ישירה, אלא בצל מלא. הנקודה האהובה עליי היא החדר הצפוני בבית, מתחת לחלון כאשר החלון אינו נכנס לפריים! נכון, לא כולנו פנויים בשעות היום כדי לצלם, רבים מאיתנו מגיעים הביתה אחרי העבודה והשקיעה ורק אז מתפנים לכך - זה בסדר גמור אז מה בכל זאת? תאורת צד היא הפתרון שלכם, צלמו בתאורה המגיעה מן הצד ולא בתאורה מן התקרה המגיעה ממעל התוצר, זאת על מנת להימנע ככל האפשר מיצירת צללים. רקעי צילום - לרקע תפקיד חשוב בפריים והוא חלק בלתי נפרד ממנו, על מנת שנוכל לייצר איתו את האווירה הרצויה יש לבחור אותו בקפידה. תוכלו לבחור ברקעים חלקים או רקעים בעלי טקסטורה, איך בוחרים בתבונה? עבור פריימים בעלי אלמנטים רבים נעדיף להשתמש ברקעים החלקים, כדי שלא יגנבו את ההצגה. הבחירה המועדפת שלי היא רקע לבן מאחר והוא המבליט כל צבעוניות ומקפיץ אותה החוצה. אל תקלו ראש ברקעים, כל רקע יזרוק אתכם לאווירה אחרת. רקעי בטון יקנו לכם אווירה מחוספסת ותעשייתית לעומת רקעי עץ שישרו עליכם אווירה כפרית ואורבנית. טיפ שהוא המלצה! אני אוהבת להשתמש ברקעי צילום ויניל מגנטיים או רקעי צילום עם למינציה מט כך שגם אם הם מתלכלכים ניתן לנקות אותם בקלילות ולהמשיך ליהנות מהם בכל עת. בעיקר משתמשת ברקעי הצילום של יעל יניב תוכלו לראות את אוסף הרקעים שלי בתמונה האמצעית.

אקססוריז - הו האקססוריז, הדעות כאן חלוקות לגמרי, לכן אציג את שתיהן ואתם תבחרו את הגישה שלכם. הגישה הראשונה, גונבים את ההצגה. רבים וטובים יעידו שהוספת אקססוריז לפריים גונבת את ההצגה מהתוצר. מה האפקט? מאוד פשוט, אנשים יראו את הפריים שלכם ויתעסקו באקססוריז שמבחינתכם הם החלק התפל ולא בעיקר שהוא כמובן התוצר שלכם. ככל שתוסיפו ותעמיסו אקססוריז נוספים כך האפקט רק יילך ויחמיר. בשלושת התמונות הבאות תוכלו לראות שצילמתי את התוצר ורק אותו באופן נקי וללא אקססוריז נוספים.

הגישה השנייה, מייצרים אווירה. רבים וטובים (אחרים) יעידו שהוספת אקססוריז לפריים מספקת אווירה ולא משאירה מקום לדמיון. מה האפקט? מאפשר לראות מה ניתן לעשות עם התוצר, איך הוא נראה בסביבה הטבעית שלו, מה חומרי הגלם המרכיבים אותו, לאיזה אירוע הוא מיועד ומה בדיוק אמורים לעשות איתו ועוד.

יציבות - ככל שנהיה יציבים יותר כך התמונה תצא יותר חדה, לכן ההמלצה הכי טובה היא לעבוד עם חצובה על מנת למנוע את רעידת הידיים בעת הצילום. בנוסף, אמליץ לכם אפילו לשים את הסמארטפון על מצב טיימר על מנת שיעבור זמן מרגע הקליק שלכם ועד לצילום הפריים עצמו, כך שבעת הצילום היד שלכם כבר תהיה רחוקה מהחצובה וגם היא לא תגרום לרעידות. צילום רוחב - ברוב מקרים ובפרט ברשתות החברתיות צילומי רוחב ייראו טוב יותר וללא שוליים. ריכוז - במהלך הצילומים הציצו בתמונות והסתכלו שכל מה שרואים בפריים אכן צריך להיות שם ואין דברים המתגנבים לכם לפריים ולהיפך, במידה וחסרים אלמנטים הוסיפו אותם. זוויות - חפשו את הזוויות המעניינות, שחקו עם מיקומו של הסמארטפון. אל תפחדו להעז! סגנון הצילום האהוב עלי הוא Flatlay צילום מזווית של 90 מעלות ועליו תוכלו לקרוא בפוסט הבא!

קומפוזיציות - החליפו מספר קומפוזיציות במהלך הצילומים, החליפו בין פריטים, שנו את מיקומם ואת המרחק של האלמנטים מעדשת הצילום. שימו לב ל3 התמונות הבאות, אותם מוצרים בקומפוזיציות שונות, אתם תחליטו איזו הכי טובה...

צילום: wineforbrunch

מיקוד חי - בדקו האם קיימת אצלכם בסמארטפון התכנה למיקוד חי, היא גאונית! לרוב תמצאו אותה ב"מצלמה" :). לא מכירים? אז בואו נכיר! התכנה למיקוד חי מאפשרת לכם לצלם תמונות עם טשטוש, רגע! לפני שאתם מצקצקים, מדובר בטשטוש שאתם שולטים בו!!! תוכלו לבחור מה לטשטש ומה להשאיר חד. לאחר שמצאתם היכן נמצאת התכנה למיקוד החי בסמארטפון שלכם, לחצו בפריים על גבי התוצר שלכם על מנת שיישאר חד וצלמו, תוכלו לראות כי שאר הרקע מטושטש. ניתן לבצע זאת גם הפוך, במקרה כזה הרקע יהיה החלק החד בתמונה. אם אתם לא מרוצים מהצילום, דעו שניתן לערוך ולהתאים את רמת הטשטוש בהתאם לרצונכם החופשי. במידה ואין לכם את התכנה בסמארטפון תוכלו לעשות זאת גם באופן מלאכותי באופן הבא כאשר אתם מקרבים את האלמנט לעדשה -

3. שלב העריכה על הנושא הזה לא ארחיב הרבה מאחר ולכל אחד מכם יש סמארטפון אחר, השוני בין אנדרואיד לאייפון בהחלט ניכר בכל הקשור לאפליקציות של עריכה ובכל זאת אמנה כמה מהטובות הקיימות היום - Photoshop Express LightRoom VSCO Snapseed Fotor אני מודה שטרם שיחקתי באפליקציות שעות על גבי שעות, אך תוכלו למצוא על כך המון מידע בגוגל, לאילו מכם שלא מעוניינים להוריד אפליקציות, לערוך כל תמונה, לבזבז זמן על עריכה - אל ייאוש! תוכלו לבצע עריכה לא רעה בכלל ע"י הפילטרים הקיימים לכם באופן מובנה בסמארטפון, והדרך הטובה ביותר היא פשוט לשחק עם הפילטרים. לכל תמונה תתאים עריכה שונה ועדיין, כדי לא לבזבז על כך המון זמן פשוט בחרו לעצמכם פילטר שאתם אוהבים ורוצו איתו. אני גיליתי שלרוב אני עורכת את התמונות באותה צורה, בסופו של דבר אני גם מצלמת באופן זהה את רוב התמונות שלי ולכן זה אפילו הגיוני לי. * גילוי נאות - זוהי העריכה בה אני משתמשת בדרך כלל, בפילטרים המובנים אצלי בסמארטפון. 4. שלב ההפצה רגע קצת קפצנו, קודם כל שמרו בסמארטפון את התמונה המנצחת מבחינתכם! לאחר מכן, לאילו מכם הלחוצים (כמוני) גבו את התמונה בגוגל דרייב או היכן שאתם מגבים את החומרים שלכם. אחרי שהשקעתם כל כך הרבה מאמץ - תכננתם, צילמתם, ערכתם, לא תפיצו? זה פשע! היכנסו לרשתות החברתיות ופרסמו את התמוה שלכם היכן שהיא רלוונטית. בפייסבוק האישי שלכם, בעמוד העסקי, בקבוצות הפייסבוק השונות, באינסטגרם, פינטרסט ועוד. יש המון דרכים להגביר את החשיפה של התמונות ברשתות החברתיות, רק על זה אני יכולה לכתוב פוסט שלם וארווווך, אולי עוד אעשה זאת בהמשך. ולטיפ שהוא למעשה המוטו שלי בחיים! חפשו השראה, היא נמצאת בכל מקום אם רק מסתכלים... טיול בבוקרשט שלגמרי היווה לי להשראה עבור קופסה מתפוצצת בקונספט שלכת.

חסרת סבלנות לראות הפריימים שלכם עם התוצרים עליהם עמלתם, מגיע להם את הכבוד הראוי! השתמשתם בהדרכה ליצירת הפריים המושלם? תייגו אותנו! עמוד הפייסבוק - Tali Bar Studio חשבון האינסטגרם - Talibarstudio כן, אנחנו לגמרי רוצים להשוויץ בפריימים שלכם אצלנו ברשתות החברתיות! שיהיה לכם בהצלחה וזכרו להיות סבלניים, טלי בר.

1,139 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Tali_Clear_Logo_Dark_PNG.png

מוצרי נייר בעבודת יד ובעיצוב אישי

bottom of page